Reklama banerowa w sieci – blaski i cienie popularnego rozwiązania

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

W czołówce reklam umieszczanych w sieci bez wątpienia znajdują się reklamy banerowe. Choć opinie na ich temat są podzielone, ich popularność wciąż nie słabnie. Dowiedz się, czym jest reklama banerowa i kiedy warto postawić właśnie na to rozwiązanie. 

Czym charakteryzuje się reklama banerowa?

Reklama banerowa w sieci to odpowiednik tradycyjnej (ulicznej) reklamy banerowej. 

Baner w sieci wyświetla się na stronie internetowej w formie grafiki, która przekierowuje na stronę danej firmy lub produktu. Forma grafiki sprawia, że reklamy banerowa zaliczane są do tzw. reklam Display, czyli po prostu reklam graficznych. 

Z czego składa się baner online?

Baner reklamowy w Internecie składa się z co najmniej 4 elementów:

  • logo firmy,
  • grafiki, która najczęściej nawiązuje do produktu lub usługi,
  • hasła, które informuje o tym, co oferujesz, ale także intryguje i zachęca do klęknięcia,
  • hasła Call to Action (CTA), czyli wezwania do działania (np. „sprawdź”, „poznaj ofertę”, „dowiedz się więcej”). 

Poniżej 3 przykłady reklam banerowych:

premium eshop

Reklama Premium eShop na stronie aleRanking.pl

multibox

Reklama MultiBox na stronie BiznesFinder.pl

e-fektywna firma

Reklama podcastu e-fektywna FIRMA na stronie pkt.pl

Do czego służy reklama banerowa? 

Nadrzędnym celem reklam banerowych (podobnie jak reklam w ogóle) jest:

  • nakłonienie do skorzystania z usługi,
  • zachęcenie do zakupu produktu,
  • promowania marki. 

Reklamy banerowe online najlepiej sprawdzają się, gdy chcesz:

  • generować ruch na swojej stronie internetowej, blogu itp., 
  • rozpowszechniać wizerunek Twojej marki,
  • utrwalać wizerunek Twojej marki w umysłach internautów,
  • wypromować nowy produkt albo usługę,
  • poinformować o akcji specjalnej (np. promocji w Twoim sklepie internetowym).

Czym powinna wyróżnia się reklama banerowa? 

Dobrze przygotowana reklama banerowa powinna przede wszystkim:

  • wzbudzać zainteresowanie użytkowników,
  • przykuwać ich uwagę,
  • zachęcać do kontaktu z Twoją firmą,
  • wyświetlać się odpowiedniej grupie docelowej. 

Wyprzedź konkurencję dzięki wizytówce w Google Moja Firma. Sprawdź jak >>

Jakie są zalety internetowej reklamy banerowej?

Już wiesz, w jakich kontekstach sprawdza się reklama banerowa i czym powinna się charakteryzować. Teraz czas wymienić jej główne zalety, do których trzeba zaliczyć:

  • interaktywność – banery online zachęcają do kontaktu z Twoją firmą (np. odsyłają do wizytówki Twojej firmy), dzięki czemu klienci mogą zapytać o interesujące ich produkty i usługi – w ten sposób jesteś o jedno kliknięcie od swoich potencjalnych klientów,
  • brak ograniczeń czasowych i przestrzennych – reklamy tradycyjne trafiają do wąskiego grona odbiorców, reklamy internetowe są dostępne przez 24h na dobę niemal na całym świecie,
  • elastyczność – reklamę banerową łatwo zmienić, np. z reklamy produktu przekształcić na informację o atrakcyjnej promocji,
  • niski koszt i brak ograniczeń prawnych – żeby postawić baner uliczny, potrzeba dużych nakładów finansowych i zgody prawnej, reklama online nie niesie ze sobą tylu zawiłości i jest w zasięgu finansowym nawet niedużych firm,
  • możliwość wyboru grupy docelowej – na podstawie statystyk banery umieszczane w sieci mogą wyświetlać się konkretnej grupie docelowej, w ten sposób reklama znacznie zwiększa swoją skuteczność. 

Jakie są wady internetowej reklamy banerowej?

Jak każde rozwiązanie reklama banerowa online ma również swoje wady i trzeba do nich zaliczyć:

  • liczebność – która powoduje, że niektórzy internauci nie zauważają wyświetlających się reklam (banner blindness, czyli tzw. ślepota banerowa),
  • niekiedy brak jakości – banery przygotowywane przez osoby niekompetentne nie spełniają swoich funkcji i są ignorowane przez internautów.  

Dlatego w tym miejscu warto zaznaczyć, że tylko banery przygotowywane przez profesjonalistów, którzy mają kompetencje w zakresie (1) graficznym (estetyka), (2) copywriterskim (treść) oraz (3) analitycznym (określenie grupy docelowej), mogą przyciągać nowych odbiorców i promować produkt, usługę lub markę. 

Reklamy banerowe – podsumowanie 

Reklamy banerowe to najstarsza forma reklamy w Internecie, która wciąż cieszy się dużą popularnością. Jej skuteczność zależy od jakości wykonania. Tylko profesjonalnie przygotowany baner przyciąga uwagę internautów i zachęca ich do interakcji. Dlatego, jeśli zamierzasz wypromować produkt, usługę lub markę, zastanów się nad rozpoczęciem kampanii banerowej, dzięki której o Twojej działalności dowiedzą się zainteresowane osoby. 

Brak oceny.
Proszę czekać...

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aktualizacja danych firmy: